Strona główna / Kariera w retail / Krzysztof Bajbus

Krzysztof Bajbus

Krzysztof Bajbus

Od listopada Wiceprezes ds. Sprzedaży w firmie Neonet

W 2019 pełnił funkcję Dyrektora Handlowego w TXM S.A Wcześniej, od 2007 roku związany z siecią sklepów RTV Euro AGD (firma Euro-net Sp. z o.o.).

W latach 2007 – 2016 zajmował stanowisko Dyrektora Pionu Sieci Sprzedaży. Potem pełnił funkcję Dyrektora ds. Omnichannelowej Organizacji Sieci Sprzedaży. Poprzednio doświadczenie zdobywał w branży odzieżowej – z firmą Galeria Centrum związany był w latach 1999 – 2007, w której początkowo zajmował stanowisko Koordynatora ds. Procedur, następnie Koordynatrora Handlowego oraz Dyrektora Operacyjnego.

Ciekawym elementem kariery Krzysztofa Bajbusa jest: Na początku kariery widziałem się w roli dostojnego bankowca udzielającego kredytów wielkim firmom. W banku postawiłem moje pierwsze kroki zawodowe. Powstała mi jednak w głowie idea, że do zdobycia przydatnego doświadczenia potrzebuję zobaczyć od wewnątrz życie biznesu. Tak trafiłem do Pionu Operacyjnego Galerii Centrum. Uważam dzisiaj to wydarzenie za najlepsze co mi mógł przynieść los. Odkryłem dla siebie retail, życie operacyjne i menedżerskie. Najlepsze miejsce, w którym spełniam w 100% powiedzenie, że „szczęśliwy ten człowiek, który lubi swoją pracę”.

Kogo ceni Krzysztof Bajbus i za co: Na swojej drodze zawodowej spotkałem wielu bardzo interesujących ludzi. Wybierając z tej ekskluzywnej grupy osoby, którym zawsze się „chciało chcieć” i zawsze potrafią pokonać jakiekolwiek wyzwania, moje myśli zatrzymują się na:

Krzysztof Stasiak - właściciel firmy Vector – kiedyś podwładny, współpracownik, a dzisiaj przyjaciel. Cenię go za pozytywną energię, którą przenosi na rozwój swojej firmy, swoich współpracowników i klientów. Pokazuje, że biznes z ludzką twarzą i w rodzinnej wręcz atmosferze może być dochodowy i rozwojowy.

Diana Zaboklicka – kiedyś szef. Jeden z autorytetów handlu detalicznego, najwyższy poziom wiedzy o retailu. Konsekwentna i bezkompromisowa. Ostatnio też osoba przekazująca studentom swoją wiedzę i doświadczenie. Praca z nią to wyzwanie, ale przede wszystkim wartość dla każdego, kto poważnie traktuje biznes.  

Ponadto Paco Underhill – autor bestsellera „Dlaczego kupujemy”. Miałem okazję osobiście spotkać i porozmawiać z Paco w czasie jednej z jego wizyt w Polsce. Spotkanie z autorytetem, który natchnął mnie lata temu, żeby rozumieć biznes, handel przez pryzmat najważniejszej dla nas osoby – Klienta. Obserwacja, rozumienie procesów, podejmowanie testów i sprawdzanie nowych rozwiązań, to fundamenty, których nauczyłem się od Paco. Świat się zmienia, handel ma coraz to nowsze oblicza, a underhillowska idea rozwoju ciągle obowiązuje.

Czego nie toleruje Krzysztof Bajbus, co go denerwuje: Nie lubię dwóch postaw. Pierwsza to ta, która mówi: „tego się nie da zrobić”. Dla ludzi szaangażowanych i otwartych nie ma barier. Widziałem już realizację projektów, wokół których wiele osób powtarzało „się nie uda”. Jednakże zawsze znalazł się zespół, który nie widział takich barier. Zwykle takie właśnie projekty okazywały się najbardziej zyskownym sukcesem w firmie.

Druga postawa to „stagnacja i samozadowolenie z minionego czasu”. Warto świętować sukcesy i sukcesy motywują do podjęcia kolejnych wyzwań. Płaszczyzna operacyjna, tak jak biznes w całości, jest miejscem dla ludzi, których pociąga nieustanny rozwój. Celem jest tworzenie nowej rzeczywistości, odnajdywanie się w ciągle zmieniających się warunkach, osiąganie kolejnych szczytów.

 Marzenie, które kiedyś chce zrealizować Krzysztof Bajbus: Zawodowo jeszcze bardzo wiele przede mną. Świat omnikanałowej Sprzedaży daje mnóstwo potencjału i wyzwań. Świat menedżerski to praca z zespołami pełnymi wartościowych i inspirujących ludzi, z którymi chce się budować siłę firmy. Świat rozwoju to nabywanie nowych umiejętności i zbieranie doświadczeń. Moje marzenie jest bardzo proste: chciałbym z takim samym zapałem, zaangażowaniem i ciekawością świata osiągać kolejne sukcesy.

Prywatnie moim marzeniem jest to, że kiedyś, na starość usłyszę od moich dzieci: „to jest mój ukochany tato, który dał mi zasady i wartości, którymi się kieruję”. Zanim to nastąpi to chciałbym na żywo obejrzeć mecz NBA i odwiedzić największe amerykańskie roller-coster’y .