Strona główna / Artykuły z branży / „Zero waste” w Carrefour

„Zero waste” w Carrefour

Ciekawy pomysł sieci

Carrefour dostrzegając problem jakim są opakowania z tworzyw sztucznych wpadł na pomysł jak by ten problem zminimalizować. W ubiegłym roku sieć podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej, której głównym celem jest wprowadzenie 100% opakowań nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Oprócz globalnych działań firma również organizuje lokalne inicjatywy tj.: zakupy z własnymi opakowaniami. Możliwość taką na razie wprowadzono w Bydgoszczy w Carrefour przy ulicy Skarżyńskiego 2.

Klienci sklepu Carrefour mogą teraz spakować owoce i warzywa do własnych siatek, a towar kupowany na wagę np. wędliny, sery, ogórki, kapustę do przyniesionych słoików, opakowań czy też pudełek.

Grupa Carrefour postanowiła również zredukować o 5% masę opakowań marki własnej do 2022 roku. Firma zachęca również do zakupu kawy do własnego kubka we wszystkich lokalach „Smacznie”, które działają przy hipermarketach sieci. Do 2020 roku Carrefour Polska chce wprowadzić do sprzedaży torby kasowe, które pochodzą z recyklingu odpadów.

Kategorie: