Strona główna / Artykuły z branży / Szybszy rozwój sieci sklepów dzięki franczyzie

Szybszy rozwój sieci sklepów dzięki franczyzie

Przykładem może być PSH Lewiatan

Przygotowany przez PROFIT system raport dotyczący franczyzy w Polsce wskazał, że liczba sieci działających na tej zasadzie systematycznie wzrasta. Aktualnie jest ich około 1200, a większość z nich to polskie marki. Wraz z rozwojem sieci zwiększa się również liczba sklepów i punktów usługowych. W takim modelu właśnie działa Lewiatan, który aktualnie ma około 3200 sklepów.

Pierwszy sklep sieci pojawił się w Bydgoszczy w 1994 roku, wtedy również powstała Polska Sieć Handlowa Lewiatan. Forma współpracy z czasem zaczęła przekształcać się we franczyzę, wraz z kupcami zawierane były umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, polityce zakupowej i logistyce. Z biegiem czasu powstały regionalne struktury organizacji oraz opracowane zostały standardy działalności.

Model franczyzowy Lewiatana oferuje m.in. ok. 370 produktów marki własnej, korzystne warunki współpracy, pakiet umów handlowych, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz pomoc, doradztwo w zakresie aranżacji i wizualizacji sklepów. Przedsiębiorcom oferowane jest także wsparcie marketingowe, czyli wszelkiego rodzaju akcje plakatowe, gazetki promocyjne, bilbordy, ulotki. Mogą również oni skorzystać z programów szkoleniowych skierowanych do franczyzobiorców i pracowników.

W przyszłym roku Lewiatan obchodzić będzie jubileusz 25-lecia działalności. W Polsce znajdziemy około 3200 placówek handlowych sieci Lewiatan – supermarketów, dużych, średnich i małych sklepów. W 2017 roku łączne obroty wyniosły ponad 11,5 mld zł.

Kategorie: