Debiut w Albanii zaliczony.
Grupa LPP wdraża nową strategię biznesową, czego wyrazem jest otwarcie pierwszego salonu Sinsay w Albanii. To kolejny, po debiucie w Kosowie, krok na Bałkanach w tym roku, który stanowi ważny impuls dla dynamicznego rozwoju najmłodszej marki w portfolio firmy – mającej stać się siłą napędową całej Grupy.
Na początku kwietnia polska marka zainaugurowała działalność w Albanii, otwierając dwa salony – w Durres oraz Tiranie. Do końca roku spółka zamierza uruchomić w tym kraju ponad dziesięć punktów sprzedaży, z czego cztery zlokalizowane będą w stolicy. W planach na ten rok jest również start sprzedaży online na rynku albańskim.
LPP dynamicznie rozwija swoją obecność na Bałkanach, a wejście na rynek albański stanowi element ambitnego planu ekspansji – największego w historii Grupy. Zgodnie z ogłoszoną na początku kwietnia strategią, kluczowym celem jest wzmocnienie pozycji marki Sinsay, która do 2027 roku ma generować aż 75% całkowitych przychodów. W najbliższych 3 latach LPP planuje czterokrotnie zwiększyć liczbę sklepów stacjonarnych, osiągając około 6000 salonów Sinsay na 27 rynkach, a łączna liczba punktów sprzedaży Grupy wzrośnie do około 7500.
Sinsay debiutuje na rynku albańskim z kompleksową ofertą, obejmującą odzież damską, męską i dziecięcą, a także akcesoria i artykuły do domu. Markę wyróżnia unikalny koncept sprzedażowy, który odpowiada na potrzeby klientów poszukujących szerokiego wyboru modnych, markowych produktów w przystępnych cenach oraz nowoczesnych doświadczeń zakupowych. W ramach strategii omnichannelowej LPP planuje równolegle rozwijać sprzedaż stacjonarną i online, maksymalizując potencjał rynkowy. Uruchomienie sklepu internetowego w Albanii przewidziano jeszcze na ten rok.
Pierwszy sklep Sinsay w Albanii został otwarty w centrum handlowym Blue Star w Durres – najstarszym i najczęściej odwiedzanym obiekcie handlowym w mieście, położonym zaledwie 5 minut od portu i 10 minut spacerem od tętniącej życiem promenady. Salon zajmuje powierzchnię około 850 m².
Drugi punkt sprzedaży, o powierzchni 1000 m², powstał w nowo otwartym centrum handlowym Fashion Gallery Tirana, usytuowanym w stolicy kraju, tuż obok największego kompleksu handlowego w Albanii – Tirana East Gate.