Strona główna / Artykuły z branży / Sfinks stawia na franczyzę

Sfinks stawia na franczyzę

To jeden z celów strategicznych firmy

Spółka zarządzająca takimi sieciami jak: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy w 2019 roku planuje poszerzyć udział franczyzy w sieci do ponad 60%. Na koniec pierwszego kwartału spółka posiadała 97 lokali w takim modelu. Taka forma stanowi 54% portfela. Na 2019 rok Sfinks zaplanował również 2-3 inwestycje, które związane są z objęciem mniejszościowych udziałów oraz z uruchomieniem nie mniej niż 20 nowych placówek.

Sfinks Polska chce, aby w modelu franczyzowym do 2022 roku działało 70-90% restauracji. Pod koniec 2017 roku spółka przejęła największą w Polsce sieć pubów – Piwiarnia Warki, w modelu franczyzowym rozwijana jest również marka – Fabryka Pizzy. Osiem spośród dziesięciu restauracji, które w okresie od stycznia do końca marca wypracowały najwyższą sprzedaż działa w formacie franczyzy, stąd właśnie celem strategicznym dla sieci stał się rozwój tego modelu.

Kolejnym elementem wprowadzonej strategii jest rozbudowa portfolio uzupełniających się marek. Sposobem na realizacje tego planu są akwizycje, a dokładniej inwestycje w mniejszościowe pakiety udziałów. W wyniku akwizycji sieć przejęła dwa lokale – Meta Disco i Meta Seta Galareta. W tym roku Sfinks planuje otwarcie 20 nowych lokali, a 6 z nich zostało już uruchomionych.

Poza rozwojem na rynku tradycyjnym spółka inwestuje również w segment delivery. Pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku usługa dostępna była w 54 restauracjach. Firma ten zasięg zamierza powiększyć, a w tym ma pomóc poszerzenie tzw. kuchni multibrendowych tzn. punktów gastronomicznych w których przygotowywane zostaną dania z różnych marek Sfinksa wyłącznie z opcją dostawy.

Kategorie: