PSH Lewiatan zamknął rok z 15% wzrostem obrotów i z ponad 200 nowymi sklepami.
Sieć zamknęła rok z obrotem detalicznymprzekraczającym 15,2 mld zł i nowymi sklepami, których było 205.
PSH Lewiatan w zeszłym roku koncentrował się na finalizacji procesu cyfryzacji sieci w szczególności na instalacji urządzeń POS we wszystkich sklepach i pełnym wdrożeniu Centralnego Systemu Analitycznego, który pozwala na automatyzację procesu przesyłania danych a także analitykę i raportowanie w oparciu o Power BI. Uruchomiona również platformę komunikacyjną i zadaniową Lewiatan Biznes, która znacząco poprawia przepływ informacji a także wymianę wiedzy i doświadczeń w całej sieci.
Cena stała się obecnie kluczowym elementem decyzji zakupowych, a zatem na znaczeniu zyskały promocje i „value for money”, czyli produkt dobrej jakości w przystępnej cenie. Sieć kontynuowała w kolejnych sklepach Lewiatana projekt optymalizacji i dopasowania asortymentu do potrzeb zmieniającego się rynku i klienta.
Zmieniał się również model komunikacji Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. Sieć rozrozszerzyła portfolio ogólnopolskich działań promocyjnych o nowe modele aktywności oparte na mechanizmach wielopaków i promocji warunkowych. Cały czas rozwijana jest również aplikacja mobilna „Mój Lewiatan”. To co spina skierowane do konsumentów działania to nowa komunikacja marketingowa “Najświeższe lokalności”, której ambasadorem jest Tomasz Jakubiak, który od lat promuje szeroko rozumianą lokalność i smaki kuchni regionalnej.
W zeszłym roku zmienił się także asortyment poszczególnych grup a także rozszerzono portfolio marek produktowych a pierwsze efekty prac będą wkrótce widoczne na sklepowych półkach.
W 2022 roku PSH Lewiatan otworzył 205 nowych sklepów a także uruchomiono 10 pilotażowych placówek nowego konceptu „Lewiatan w chwilę”, który pozwala na szybkie i kompleksowe zakupy.