To obrana przez firmę strategia
W 2018 roku asortyment sieci Polomarket zmniejszył się z poziomu 6500 SKU do 4200 SKU, co daje ponad 2000 artykułów mniej w podstawowym asortymencie. Mijający rok dla sieci był kontynuacją rozwoju marki własnej, której sieć ma ponad 800 indeksów i stanowi około 17% sprzedaży. Sieć do 2020 roku założyła, że marka własna będzie odpowiadała za 30% przychodów ze sprzedaży. Planem jest również wprowadzenie takich produktów, które będą niosły jakąś dodatkową wartość dla klienta. Będą to m.in. produkty EKO i BIO.
W 2018 roku sieć zainwestowała także we wdrożenie rozwiązań proekologicznych i energooszczędnych, w nowe rozwiązania informatyczne, transportowe, logistyczne oraz systemowe. Liczba sklepów została zachowana na tym samym poziomie jak w roku poprzednim i wynosi około 280 placówek. Natomiast średni obrót na sklep jest wyższy niż w roku poprzednim.