Kto nim został?
Grupa AmRest sprzedała PizzaPortal spółce Glovo - hiszpańska platforma zamówień online i dostaw do domu. Wartość dokonanej transakcji wynosi 30 mln euro z czego 5 mln euro stanowi dodatkową płatność w formie „earn-out”, dzięki czemu AmRest otrzyma rozliczenie w formie gotówki oraz nowych akcji Glovo.
Glovo dąży do realizacji założonej przez firmę strategii, którą jest szybki rozwój na nowych rynkach.
PizzaPortal to platforma zamówień jedzenia przez Internet działająca w Polsce. Swoim klientom oferuje produkty z 3900 restauracji.
AmRest Holdings SE to wiodący operator gastronomiczny w Europie, który w swoim portfolio ma 10 marek restauracyjnych. Firma działa w 25 krajach i zarządza takimi markami jak: Pizza Hut, KFC, Burger King, Starbucks, KABB, Sushi Shop, La Tagliatella, Blue Frog, Bacoa oraz wirtualną marką Pokai. AmRest inwestorem Glovo został od lipca 2018 roku kiedy to firma nabyła 10% udziałów za 25 mln euro.
Hiszpańska platforma Glovo umożliwia kupowanie, odbieranie oraz wysyłkę dowolnego produktu w obrębie jednego miasta w ciągu jednej godziny. Firma działa w 202 miastach w 26 krajach na całym świecie.