Strona główna / Artykuły z branży / Piotr i Paweł się „kurczy”

Piotr i Paweł się „kurczy”

Sieć ma coraz mniej sklepów

Podsumowując – sieć od początku tego roku zamknęła 36 sklepów, a 5 sprzedała Biedronce. Obecnie sieć zarządza 108 sklepami, większość z nich funkcjonuje w Poznaniu, Warszawie i w Trójmieście.

Postępowanie sanacyjne umożliwi przeprowadzenie planu restrukturyzacji. Sieć aktualnie koncentruje się na produktach ze średniej i wyższej półki. Jest to szansa na długofalową relację z producentami, którzy w swojej ofercie posiadają produkty dla wymagających klientów. Sieć chce być liderem w tym segmencie.

Kolejnym elementem wprowadzonej restrukturyzacji jest zmniejszenie o 30% powierzchni magazynowej w warszawskim magazynie Piotra i Pawła. Powodem jego pomniejszenia jest fakt, że sieć nie wykorzystuje już pełnego poziomu zapełnienia. Aktualnie sieć bardziej zajmuje się zatowarowaniem magazynu zlokalizowanego w Poznaniu, który jest magazynem centralnym, natomiast magazyn warszawski jest swego rodzaju pośrednikiem między magazynem głównym, a sklepami sieci Piotr i Paweł.

W ostatnim czasie UOKiK zainteresował się dokonaną transakcją między Jeronimo Martins, a Piotrem i Pawłem – czy nie została ona przeprowadzona bez zgody na koncentrację.

Kategorie: