Strona główna / Artykuły z branży / Monnari Trade z lepszymi wynikami

Monnari Trade z lepszymi wynikami

i to mimo mniejszej ilości sklepów.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. w pierwszym półroczu bieżącego roku wygenerowała przychody na poziomie 148 444 tys. zł, w porównaniu do 142 393 tys. zł w analogicznym okresie 2023 roku, co oznacza wzrost o 4,2%. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 77,3% całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia (wobec 79,3% w pierwszym półroczu ubiegłego roku), natomiast sprzedaż online wyniosła 17,6% (17,3% w pierwszym półroczu 2023). Sprzedaż hurtowa i materiały stanowiły około 5,2% (wobec 3,3% w pierwszym półroczu 2023).

Działalność Grupy Kapitałowej Monnari Trade S.A. skupia się na jednym podstawowym segmencie operacyjnym tj. sprzedaży odzieży i akcesoriów odzieżowych. Spółka działa wyłącznie na rynku polskim, a sprzedaż eksportowa stanowi marginalną część przychodów, poniżej 0,1%.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p.p. w porównaniu do pierwszego półrocza 2023 roku, z 60,7% do 62,5%. Jest to najwyższy poziom odnotowany w pierwszym półroczu w porównaniu do lat ubiegłych.

Dynamika wzrostu kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży w pierwszym półroczu bieżącego roku była znacznie wolniejsza niż w poprzednich okresach sprawozdawczych, osiągając poziom 6,2%. Koszty te wyniosły 85 524 tys. zł w porównaniu do 80 531 tys. zł w pierwszym półroczu 2023 roku. Koszty SG&A stanowiły 57,6% przychodów netto. Do głównych pozycji kosztowych Grupy Kapitałowej należą koszty wynagrodzeń oraz najmu powierzchni handlowej.

Zysk za pierwsze półrocze tego roku wzrósł o 2,7%, osiągając 6 913 tys. zł w porównaniu do 6 728 tys. zł w analogicznym okresie. Na poziomie wyniku netto Grupa Kapitałowa również odnotowała zysk w wysokości 7 100 tys. zł wobec 5 022 tys. zł w pierwszym półroczu 2023 roku, co stanowi wzrost o 41,4%.

Na koniec czerwca 2024 roku Grupa Kapitałowa dysponowała 210 salonami sprzedaży, co stanowi spadek w porównaniu do 225 salonów w I półroczu 2023 roku. W skład sieci wchodziły: Monnari z 178 salonami, franczyza MONNARI z 20 salonami oraz Femestage z 12 salonami. Łączna powierzchnia salonów, w tym sklepu internetowego, wynosiła około 46,4 tys. m², co w porównaniu do 48,1 tys. m² w I półroczu 2023 roku oznacza spadek powierzchni sieci o około 3,5% oraz redukcję liczby salonów o 15.

W porównaniu do stanu na koniec 2023 roku liczba salonów zmniejszyła się o 9, a powierzchnia handlowa uległa redukcji o 0,8 tys. m².

Poprawa rentowności brutto ze sprzedaży oraz ograniczenie dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu przyniosły pozytywne efekty na poziomie wyników Grupy Kapitałowej. Zysk w I półroczu bieżącego roku wzrósł o 2,7% i osiągnął wartość 6 913 tys. zł, w porównaniu do 6 728 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na poziomie wyniku netto Grupa Kapitałowa również odnotowała zysk, który wyniósł 7 100 tys. zł, w porównaniu do 5 022 tys. zł w I półroczu 2023 roku, co stanowi wzrost o 41,4%.

Kategorie: