Strona główna / Artykuły z branży / Monnari kontynuuje wzrost przychodów i planuje wzmocnienie swojej obecności w e-commerce

Monnari kontynuuje wzrost przychodów i planuje wzmocnienie swojej obecności w e-commerce

Sukcesywny wzrost przychodów i ambitne plany rozwoju

Monnari mimo trudnych warunków makroekonomicznych, które utrudniają prowadzenie biznesu (niestabilność światowej gospodarki, inflacja) zanotowało wzrost przychodów i poprawę marży brutto w 2023 roku. Niemniej jednak, zysk netto spadł z prawie 7,7 mln zł w 2022 roku do nieco ponad 3,7 mln zł.

Jak podkreśla Prezes Zarządu Monnari Trade Mirosław Misztal firma zanotowała wysoki wzrost marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 3,5 p.proc. do 59,9 proc, co jest efektem tego, że spółka od kilkunastu lat sukcesywnie zwiększa swoją obecność na rynku odzieżowym zwiększając  przychody  w  2023  r.  o  7,3   proc. r/r, co dało  sumę  302,1 mln zł i zaowocowało zyskiem netto w wysokości 3,7 mln zł.

Prezes zaznaczył również, że firma zamierza rozwijać swoją obecność w kanale e-commerce oraz innych kanałach sprzedaży.

W roku obecnym jak i przyszłych Spółka planuje budowanie popytu na odzież i galanterię pod markami Monnari i Femestage, jak również poprzez rozwój portfolio marek o wysokiej jakości produkty modowe.

Pod koniec 2023 roku Spółka obsługiwała klientów w 218 salonach - w porównaniu z 236 salonami na koniec 2022 roku dla obu marek (Monnari - 184 salony, franczyza Monnari - 19 salonów, Femestage - 15 salonów) o całkowitej powierzchni ok. 46,5 tys. m kw. (w porównaniu z 49,5 tys. m kw. w 2022 roku), co skutkowało spadkiem rok do roku powierzchni sieci o ok. 6% i liczby salonów o 18.

Kategorie: