Firmy podpisały porozumienie o współpracy
Sklepy z elektroniką użytkową będą miały swoje punkty handlowe wewnątrz hipermarketów. Pierwszy taki punkt został otwarty w Warszawie, a w ciągu kolejnych kilkunastu dni zostanie uruchomiony drugi punkt w Łodzi.
Media Markt w warszawskim Carrefourze zlokalizowane zostało na tyłach hipermarektu i zajmuje powierzchnię ok.
Wprowadzając najemcę zostało rozwiązanych kilka ważnych problemów tj. zbyt duża powierzchnia w stosunku do oferty, a akcesoria RTV/AGD oddane zostały w ręce specjalisty, który dysponuje dużą, silną i rozpoznawalną marką. Niewątpliwie jest to korzyść dla obu stron, gdyż dwie popularne marki mogą przyciągnąć do jednego sklepu większą liczbę klientów. Dla Media Markt jest to szansa na otworzenie małych sklepów w lokalizacjach, gdzie byłby problem z otwarciem sklepu o dużej powierzchni ze względu na np. istniejącą konkurencję. Dla Carrefoura oznacza to dodatkowy zysk, gdyż Media Markt płacił będzie czynsz za wynajmowaną powierzchnię, dzięki czemu obniżą się koszta związane z funkcjonowaniem największych sklepów. Wzmocnią również swoją pozycję wobec konkurentów.
Carrefour Polska działa w Polsce w 5 formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy specjalistyczne i sklep internetowy.