Sinsay debiutuje w Mołdawii.
Marka Sinsay rozpoczęła działalność w Mołdawii, stając się tym samym 45. rynkiem w portfolio Grupy LPP. Kraj ten był dotąd ostatnim „niezapełnionym” miejscem na mapie obecności firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek mołdawski finalizuje więc regionalny zasięg LPP i stanowi realizację jednego z głównych celów strategicznych spółki. W ciągu niespełna roku firma zadebiutowała aż na pięciu nowych rynkach, notując bezprecedensowe tempo ekspansji w swojej historii.
Ekspansja zagraniczna wciąż stanowi jeden z najważniejszych czynników napędzających wzrost Grupy. Pozwala nie tylko zwiększać skalę działalności, lecz także konsekwentnie budować rozpoznawalność marek na nowych rynkach. Dla LPP kluczowe kierunki rozwoju to obecnie Europa Południowa, Europa Środkowo-Wschodnia oraz Azja Centralna – regiony o dużym potencjale handlowym i naturalne obszary dalszego umacniania pozycji firmy.
Pierwszy sklep Sinsay w Mołdawii został uruchomiony 5 grudnia w Centrum Handlowym BUM w Bălți – największym ośrodku gospodarczym i kulturalnym północnej części kraju. Lokal o powierzchni ponad 700 m² mieści się w jednej z najważniejszych galerii regionu, pełniącej również funkcje społeczne i rekreacyjne, położonej w centralnej części miasta i dobrze skomunikowanej. Drugi salon ruszy 19 grudnia w Soroca, w nowoczesnym kompleksie handlowym, gdzie zajmie blisko 860 m² przestrzeni sprzedażowej. Obiekt, zlokalizowany przy głównej arterii miasta, codziennie przyciąga szerokie grono klientów – od mieszkańców centralnych dzielnic, przez rodziny i młodzież, po odwiedzających z okolicznych miejscowości. Obie placówki prezentują pełny asortyment marki, obejmujący odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie, dodatki, produkty do wnętrz oraz artykuły lifestyle, w nowoczesnej i komfortowej przestrzeni zakupowej.
Otwarcie dwóch pierwszych sklepów to jedynie początek obecności Sinsay na mołdawskim rynku. Marka planuje stopniowe umacnianie swojej pozycji w całym kraju – od północnych Briceni po położony na południu Cahul. W 2026 roku spółka zamierza uruchomić ponad 10 kolejnych salonów, m.in. w Kiszyniowie, który jest stolicą i najważniejszym centrum handlowym Mołdawii. Dzięki temu Sinsay nie tylko zwiększy rozpoznawalność w regionie, lecz także stworzy nowe miejsca pracy. Każdy z nowych sklepów zaoferuje nowoczesne doświadczenie zakupowe na powierzchni od 600 do 1500 m², prezentując pełen asortyment marki w komfortowym, przyjaznym otoczeniu.
Rok 2025 przynosi Grupie LPP rekordową liczbę otwarć zagranicznych. Firma wprowadziła wszystkie swoje marki na rynek kosowski, a także zadebiutowała w Albanii, Uzbekistanie i Azerbejdżanie. Wkrótce – zgodnie z przyjętym harmonogramem – do listy nowych kierunków dołączy również Gruzja. Przygotowania do wejścia Sinsay na tamtejszy rynek przebiegają zgodnie z planem, a marka już wkrótce będzie mogła powitać pierwszych klientów.