a także ujawnia swoje plany na najbliższe lata.
Sezon od 1 lipca do 30 września dla spółki Intersport S.A. był udany i przyniósł zysk brutto na poziomie 3.619 tyś. według szacunkowych danych raportu wyników roku obrotowego 2022/23 i stanowi to znacznie lepszy wyniki niż z roku poprzedniego.
Od kwietnia do września, spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży o 9,8% wyższe niż za ten sam okres w poprzednim roku.
Planując długoterminowe cele, zarząd Spółki rozważa pozyskania inwestorów albo inwestora strategicznego bądź finansowego. W zależności od aktualnych warunków rynkowych a także możliwych form współpracy, Intersport rozważa również emisję nowych akcji przez Spółkę a celem zarządu jest takie rozwiązanie, które pozwoli na pozyskanie dodatkowych środków pieniężnych w wysokości do 80 mln zł.
W kończącym się 2022 roku ale i w perspektywie rozpoczynającego się 2023roku, Spółka planuje oprzeć się na nowym formacie INTERSPORT 2.0 zarówno w odniesieniu do istniejących salonów, oraz nowych lokalizacji.
Jesli chodzi o nowe lokalizacje to ramowe wytyczne zakładają umiejscowienie salonów w prestiżowych centrach handlowych większych miast Polski (powyżej 100.000 mieszkańców). Natomiast powierzchnie sklepów do 1.600 m2 mają umożliwiać pełną prezentację szerokiego asortymentu strategicznych sportowych brandów (odzieży, obuwia, sprzętu i akcesoriów ) uzupełnionego o marki ekskluzywne spółki.
W kończącym się 2022 roku Intersport otworzył 2 nowe salony w formacie INTERSPORT 2.0 w CH Mokotów w Warszawie (1.360 m2, salon przejęty po sieci Go Sport) i w CH Posnania
w Poznaniu (757 m2).
16 grudnia bieżącego roku nastąpiło otwarcie nowego salonu w CH Promenada w Warszawie (1.600 m2). W przyszłym roku sieć planuje kolejne otwarcia (2-4 nowe lokalizacje).
Strategia rozwoju kanałów sprzedaży spółki na lata 21-24 została oparta o dwa powiązane filary: omnichannel i phigital.
Strategicznymi celami jest powiększenie udziału w rynku produktów sportowych poprzez otwarcia kolejnych sklepów stacjonarnych wraz z serwisem a także osiągnięcie 30% udziału w sprzedaży online do 2025 roku.