Strona główna / Artykuły z branży / II edycja akcji Biedronki „Na codzienne zakupy”

II edycja akcji Biedronki „Na codzienne zakupy”

Sieć wesprze potrzebujących seniorów

Po raz drugi sieć Biedronka i Caritas Polska organizują akcję „Na codzienne zakupy”. Ponad 6600 osób powyżej 60 roku życia, które znajdują się w trudnej sytuacji otrzymywać będą miesięcznie 150 zł na zakupy w Biedronce. Przez 10 miesięcy (od marca do grudnia) kwota będzie trafiać na przepłaconą kartę „Na codzienne zakupy”. Biedronka w tym roku na ten program przeznaczy ponad 10 mln zł.

Do programu kwalifikuje Caritas Diecezjalne, które dociera do osób z całej Polski. Kartę otrzymują najczęściej osoby starsze, ubogie, samotne lub niepełnosprawne. W ubiegłym roku seniorzy, którzy korzystali z karty najczęściej kupowali produkty tj.: owoce, wędliny czy masło oraz sięgali po produkty nowe, których wcześniej nie mieli okazji spróbować.

Oprócz samej karty uczestnicy programu otrzymują również wsparcie wolontariusza, który asystuje im w robieniu zakupów oraz pomaga w innych codziennych czynnościach. W ramach akcji seniorzy mają możliwość wzięcia udziału w różnych spotkaniach i aktywnościach. Pierwsza edycja objęła 5300 starszych osób.

Kategorie: