Strona główna / Artykuły z branży / Grupa Vistula zmienia nazwę na VRG

Grupa Vistula zmienia nazwę na VRG

To element strategii spółki

Po fuzji Vistuli i Bytomia przyszedł czas na zamianę nazwy grupy na VRG – Vistula Retail Group. Jest to element strategii, która ma budować „Dom Marek”. Od grudnia zaplanowane zostało rozpoczęcie działań pod nazwą VRG. Priorytetem w działaniu będzie integracja i szukanie synergii.

Połączenie Bytomia i Vistuli odbędzie się poprzez przeniesienie majątku Bytomia na Vistula Group w zamian za akcję Vistuli, a więc Vistula zostanie właścicielem 100% akcji Bytomia. Planowany termin połączenia spółek to 30 listopada, a więc od 1 grudnia spółki będą już połączonym podmiotem.

Poprzez połączenie powstanie grupa, której sprzedaż w poprzednim roku przyniosła 874 mln zł, a zysk netto wyniósł około 54 mln złotych. Na koniec 2018 roku łączna liczba sklepów należących do 5 marek: Vistula, Deni Cler, Wólczanka, W.Kruk i Bytom miałaby wynosić 574. Dzięki połączeniu spółek staną się liderem w dziedzinie odzieży męskiej formalnej i przede wszystkim jednym z największych detalistów odzieżowych.

Strategia VRG przewiduje w przyszłości przyłączanie do portfolio nowych brandów zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Według zarządu utrzymywanie w nazwie spółki tylko jednej z marek może w przyszłości spowodować utrudnienia w komunikacji z kontrahentami, klientami i uczestnikami rynku kapitałowego.

Zmieni się również liczba członków w radzie nadzorczej, do tej pory należało do niej 5-6 osób, a teraz rada ma się składać z 5-7 członków. NWZ Vistuli do rady nadzorczej powołało Jana Pilcha, który jest przewodniczącym rady nadzorczej marki Bytom.

Kategorie: