Strona główna / Artykuły z branży / Eksport walizek

Eksport walizek

Ekspansja na rynki międzynarodowe przyspiesza wzrost.

W pierwszej połowie 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 205,9 mln zł, nieznacznie wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (205,8 mln zł). Wzrost ten w dużej mierze wynika ze zwiększonej sprzedaży na rynkach zagranicznych, która w ciągu sześciu pierwszych miesięcy roku wzrosła o niemal 9% r/r, osiągając 42,1 mln zł. W samym drugim kwartale sprzedaż eksportowa zanotowała aż 22% wzrost w ujęciu rocznym, osiągając 23,9 mln zł.

Chociaż rynek krajowy nadal odpowiada za większość przychodów Grupy WITTCHEN, coraz większą część sprzedaży generują wpływy z zagranicy. W drugim kwartale 2025 roku udział sprzedaży eksportowej w łącznych przychodach wyniósł 21,3% wobec 17,4% rok wcześniej.

Wzrost ten jest efektem inwestycji w budowanie rozpoznawalności marki WITTCHEN oraz jej produktów na rynkach międzynarodowych – zarówno poprzez platformy marketplace, jak i własne e-sklepy oraz salony stacjonarne. Na koniec czerwca 2025 roku Grupa prowadziła sprzedaż przez 8 własnych sklepów internetowych (w tym w Polsce), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz łącznie 25 salonów stacjonarnych, w tym własnych i partnerskich, w 7 państwach poza Polską.

W pierwszej połowie 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła marżę brutto na sprzedaży na poziomie 61,4%, co oznacza spadek o 1,5 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 29,3 mln zł, notując spadek o 24% r/r, natomiast zysk netto osiągnął 9,7 mln zł, co oznacza spadek o 42% w ujęciu rocznym.

Kategorie: