Co to oznacza w praktyce?
Współczesny trend związany z dawaniem produktom "drugiego życia" staje się coraz częściej elementem strategii zrównoważonego rozwoju wielu firm. Również Decathlon dołącza do tej grupy.
Marka Decathlon wprowadziła w swoich sklepach oraz na stronie secondlife.decathlon.pl nowatorskie rozwiązanie 2nd Life, polegające na sprzedaży produktów, które już były używane. W ramach usługi będzie można kupić produkty po testach, ekspozycyjne, z niewielkimi uszkodzeniami do którch doszło w trakcie dostawy oraz produkty zwrócone przez klientów.
W sklepach stacjonarnych produkty 2nd Life będą dostępne w specjalnie wydzielonej strefie, a każdy produkt będzie oznaczony etykietą z informacją o pochodzeniu i uszkodzeniu.
Decathlon testuje również usługę zakupu używanych rowerów od klientów, serwisowaniu ich i ponownej sprzedaży. Usługa testowana jest w warszawskim sklepie Decathlona na Targówku.