Strona główna / Artykuły z branży / Czy oznacza to problemy w CCC?

Czy oznacza to problemy w CCC?

i retail i ecommerce na minusie to już źle.

Po tym jak CCC ogłosiła straty za IVkwartał zeszłego roku obrotowego, akcje spółki traciły nawet 5%. Jakby tego było mało, spółka poinformowała, że I kwartał tego roku nie będzie lepszy. Na minusie był zarówno segment internetowy jak i sieć sklepów CCC.

Na razie są to wstępne szacunki ale w IV kwartale roku obrotowego 2022/2023 (luty 2022 do stycznia 2023) grupa miała stratę operacyjną 57 mln zł co jest gorszym wynikiem niz w tym samym okresie rok temu (46 mln zł).
Grupa CCC pochwaliła się wzrostem przychodów o 19% do 2 mld 428 mln zł.

Przychody eobuwie spadły o 2% rdr ale tylko te internetowe, gdyż stacjonarne sklepy "hybrydowe" zwiększyły sprzedaż o 40% rdr. Pomimo, że przychody Modivo wzrosły o 42% to i tak segment ecommerce zakończył stratami. Wynik operacyjny segmentu był na minusie 36 mln zł, a EBITDA wyniosła minus 15 mln zł.(rRok temu notowano plusy odpowiednio 45 i 61 mln zł).
Powodem tego jest przede wszystkim wzrost kosztów sprzedaży i administracyjnych o 22%rdr do 457 mln zł co wynika z droższej spedycji, opakowań i wyższych kosztów "performance marketingu" (marketing internetowy obliczony na aktywność odbiorców). jak poinformowało CCC, problemem jest także konkurencja, która "boryka się z istotnym przetowarowaniem", i jest skłonna na większe upusty dla klientów.

Sklepy z marką CCC też zakończyły kwartał stratami, choć przychody wzrosły o 21% do 1 mld 41 mln zł, to strata operacyjna wyniosła 25 mln zł (-41 mln zł rok wcześniej). Na poziomie EBITDA był zysk 74 mln zł, czyli prawie taki sam jak rok wcześniej. Marża brutto sklepów zeszła z 53,9 rok temu do 47,2%.

Sieć stacjonarnych sklepów CCC urosła o  1% czyli o 52 sklepy i na koniec stycznia tego roku wynosiła 819 salonów.

Sprzedaż CCC poza Polską prezentowała się dobrz a udział w przychodach ccc.eu wzrósł do 30%,  czyli o 10 pkt. proc. rdr, a sprzedaż natomsta zwiększyła się o aż 81% rdr.

 

Kategorie: