Strona główna / Artykuły z branży / CDRL SA ze stratą za 2023 rok

CDRL SA ze stratą za 2023 rok

Firma ma jednak plan na zmniejszenie strat.

Skonsolidowane wyniki za ubiegły rok pokazały, że Grupa CDRL wypracowała przychody w wysokości 275 161 tys. zł (tj. spadek o 3% rdr), a 11 121tys. zł zysku w 2022 roku zmieniło się w 3 374 tys. zł straty netto.

50% obrotów, czyli 137 750 tys. zł, jest realizowanych w sklepach w Polsce, a 19% obrotów (53 351 tys. zł) zrealizowano w polskim e-commerce.

CDRL SA, czyli właściciel m.in. marki Coccodrillo, za rok obrotowy 2023 zanotował stratę netto w wysokości 10 156 521,31 zł, a ZWZ spółki zadecydowało, że zostanie ona w całości pokryta z kapitału zapasowego.

Grupa CDRL na koniec ubiegłego roku miała w Polsce 226 salonów, 138 punktów w Europie i 37 poza UE (to aż o 41 salonów mniej).

Pogarszająca się sytuacja finansowa marki Buslik i postawienie przez bank kredytu tej spółki w stan natychmiastowej wymagalności oraz złożenie przez jej władze wniosku o przeprowadzenie restrukturyzacji, stanowiły podstawę do uznania, że doszło do utraty kontroli nad tą spółką zależną. W związku z tym, w IV kwartale 2023 r., Buslik został wyłączony ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy CDRL. Zysk z tytułu utraty kontroli wyniósł 26 857 tys. zł i został ujęty łącznie z wynikiem na działalności zaniechanej.
Zarząd podjął decyzję o objęciu odpisem aktualizującym całości niespłaconych należności od tej spółki, ujmując w wyniku finansowym 2023 roku koszty z tego tytułu w wysokości 6 990 tys. zł.

Kategorie: