Czy trend się odwróci w kolejnych kwartałach?
W I kwartale 2025 roku CDRL S.A., właściciel m.in. marki Coccodrillo, osiągnął przychody na poziomie 55,1 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu do 64,3 mln zł uzyskanych w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednocześnie spółka odnotowała wzrost straty netto – z 4 mln zł do ponad 4,5 mln zł.
W analizowanym okresie Grupa CDRL odnotowała stratę na sprzedaży w wysokości 5,2 mln zł oraz stratę z działalności operacyjnej wynoszącą 4,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego oznacza to pogorszenie wyników odpowiednio o 2,8 mln zł i 1,8 mln zł. Jak podkreślono w raporcie, negatywny rezultat wynika przede wszystkim z szybszego tempa spadku przychodów ze sprzedaży niż ograniczania kosztów operacyjnych. Jednocześnie spółka zaznacza, że poprawiła marżę sprzedaży, która wzrosła z 50,3% do 51,6%.
Dzięki ograniczeniu zaangażowania kredytowego Grupa poniosła znacznie niższe koszty odsetkowe niż w pierwszym kwartale 2024 roku – ich spadek wyniósł 1,05 mln zł. Dodatkowo, pozytywny wpływ miały przychody z różnic kursowych, które osiągnęły poziom 1,17 mln zł. W efekcie Grupa wypracowała zysk z działalności finansowej w wysokości 158 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku odnotowano stratę wynoszącą 1,11 mln zł.
W omawianym okresie Grupa CDRL odnotowała stratę netto w wysokości -4.553 tys. zł, co oznacza wzrost o około 14% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.