Sklepy Worldbox jako nowy filar strategii Grupy.
Prezes Grupy CCC, Dariusz Miłek, uważa, że biznes odzieżowy oferuje wyższe marże niż obuwniczy, a jednocześnie jest mniej skomplikowany pod względem produkcji. W związku z tym Grupa CCC zdecydowała się na zakup dziesięcioletnich licencji na produkcję i sprzedaż odzieży wielu renomowanych marek, w tym Reeboka, który odpowiada za 6% obrotów Grupy. Odzież tych marek trafi teraz do sklepów Kaes, z którymi Grupa CCC podpisała umowę franczyzową. Docelowo sklepy te będą stopniowo przekształcane w placówki działające pod marką Worldbox.
Kaes to sieć sklepów z segmentu casualowo-sportowego, działająca od 2008 roku (wcześniej jako KS Sport), która obecnie obejmuje 150 punktów w całej Polsce. W ofercie sklepów przeważają produkty w stylu athleisure, pochodzące od renomowanych marek, tj. adidas, Puma, Nike, Tom Tailor, New Balance, Reebok, 4F, Outhorn, Skechers, Vans, Under Armour czy Cross Jeans.
W 2023 roku firma KAES odnotowała stratę w wysokości 28,9 tys. zł. Jak poinformował Dariusz Miłek: " Te sklepy nigdy nie przynosiły zysków, miały 37% finalnej marży, ale ich paragony są wyższe niż CCC, bo ubierają całą sylwetkę - od stóp do głów. Ja liczę, że nasz biznes odzieżowy będzie generował 65% marży. Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna. Podpisaliśmy umowę i zaczynamy działać. Z czasem zaczniemy zamieniać te lokale na sklepy worldbox. "
Asortyment sklepów będzie składał się w 60% z odzieży, w 20% z obuwia i w 20% z akcesoriów. Sieć casualowo-sportowa będzie skierowana do klientów z małych i średnich miast, gdzie brak jest konkurencji w postaci rozpoznawalnych marek. Dariusz Miłek planuje oferować w tych sklepach odzież marek takich jak Champion, Reebok, Kappa, Shaq, Roxy, Juicy Couture, G-Star, Nautica, DC, Hunter oraz produkty partnerów, takich jak adidas, Puma czy Vans. Sieć będzie proponować atrakcyjne ceny początkowe, jednocześnie generując wysoką marżę. Dzięki własnej produkcji odzieży marek Sprandi i Americanos, CCC zamierza zaspokoić popyt na tego typu produkty w sklepach o tym profilu.