Strona główna / Artykuły z branży / VRG po rekordowym 2022 roku dalej idzie do przodu

VRG po rekordowym 2022 roku dalej idzie do przodu

i przeznaczy na inwestycje ponad 40 mln zł .

W 2022 roku Grupa VRG osiągnęła niemal historycznie wyniki w zakresie sprzedaży i wygenerowanego zysku. W zeszłym roku skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 1,27 mld zł i były o 19,1% wyższe niż w 2021roku.
Spółka zanotowała wzrost przychodów, utrzymując przy tym wysoki poziom rentowności. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 92,9 mln zł, wobec 66,3 mln zł zysku w 2021roku. W pierwszych 3 miesiącach bieżącego roku zanotowano wzrost sprzedaży w obu segmentach VRG. Zarząd spółki zapowiedział, że będzie rekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy, zgodnie z politykę przyjętą w zeszłym roku.

Segment odzieżowy Grupy osiągnął przychody w wysokości 648,2 mln zł (o 13,8% więcej rdr). Wpływ na wzrost sprzedaży miała m.in. odbudowa popytu na odzież formalną, dobre przyjęcie kolekcji marek przez klientów a także rozwój oferty casual. Z kolei marka W.KRUK, oferuje bardzo dobre kolekcje produktowe a przez rozwijanie sieci sprzedaży wykorzystała dobrą koniunkturę i również wypracowała rekordowe wyniki. Przychody marki wyniosły 625,7 mln zł, więcej rdr o 25%.

W bieżącym roku w pierwszych jego 3 miesiącach VRG zanotowała sprzedaż na poziomie 267 mln zł, o 9,5% więcej w porównaniu do roku poprzedniego, jak wynika to ze wstępnych wyników sprzedaży raportowanych przez Grupę. W tym czasie marża brutto na sprzedaży 51,6% (wzrost o 0,8 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego).

Segment jubilerski osiągnął w I kwartale tego roku sprzedaż o wartości 142 mln zł (10,5% więcej r/r). Wzrost odnotował także segment odzieżowy i osiągnął 125 mln zł przychodu, o 8,4% więcej r/r.) 

W 2023 roku głównym celem zarządu VRG jest kontynuacja wzrostu przychodów w obu segmentach i przez każdą z marek a także uzyskanie lepszych wyników finansowych.
Na bieżący rok Grupa zapowiedziała również inwestycje w rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, a w przyszłym roku powierzchnia handlowa całej Grupy VRG powinna wzrosnąć o ok. 4% r/r., co oznaczałoby pierwszy wzrost netto powierzchni handlowej od czasu pandemii. VRG w dalszym ciągu planuje dalszą ewolucję sieci w kierunku zmienionych konceptów salonów w markach Vistula i Wólczanka, , które mają operować na większych powierzchniach i umożliwiać odpowiednią ekspozycję szerszego asortymentu marek.
Jeśli chodzi natomiast o segment jubilerski to mają byc otwierane nowe lokalizacje zarówno salonów własnych jak i franczyzowych.

Grupa dywersyfikuje pozycjonowanie marek modowych w segmencie fashion czego efektem jest m.in. wyraźniejsze różnicowanie ofert marek Vistula i Bytom tj. Vistula rozwija się w kierunku marki premium total look dla mężczyzn i kobiet ( z naciskiem na wysokiej jakości kolekcję formalną), BYTOM natomiast pozostaje marką, która oferuje kolekcje mody męskiej, osadzonej w najlepszych tradycjach krawiectwa.

VRG w ramach realizacji strategii omnichannel zwiększa także możliwości realizowania dostaw i zwrotów (włącznie z dostawą ekspresową) i rozwija funkcjonalności stron i aplikacji sprzedażowych przez wprowadzenie bardziej intuicyjnych narzędzi. Grupa pracuje również nad programowaniem własnych rozwiązań, które umożliwiaą interaktywne dopasowanie rozmiarów w e-sklepach. VRG bedzie kontynuować sprzedaż na platformie Zalando oraz pracuje nad rozpoczęciem współpracy z innymi platformami.

W 2023 roku planowane wydatki inwestycyjne Grupy VRG mają wynieść ok. 42 mln zł.

Kategorie: