Celem jest m.in zwiększenie średniej wartości paragonu
Intersport Polska opracował strategię na lata 2020-2024, która ma na celu wypracowanie w roku obrotowym 2023/2024 obrotu na poziomie 300 mln zł, marży EBITDA na poziomie 8% i 15%-ego udziału e-commerce w ogólnej sprzedaży.
Firma zakłada, że wzrost obrotu o ponad 100 mln zł ma nastąpić poprzez: wzrost sprzedaży w kanale online, wzrost sprzedaży na sklepach LFL i przejęciu sklepów 4Faces.
Intersport chce pozyskać również dodatkowe środki na dalszy rozwój (do 20 mln zł), które będą możliwe dzięki podwyższeniu kapitału zakładowego spółki poprzez emisję akcji serii H, zoptymalizowaniu poziomu zapasów i zapewnieniu finansowania kredytem bankowym. Działania logistyczne także ulegną optymalizacji w celu poprawy rotacji zgromadzonych zapasów i szybszej alokacji produktów do konkretnych kanałów sprzedaży.
Sprzedaż w sklepach stacjonarnych zostanie zwiększona poprzez lepszą efektywność obsługi (wzrost wskaźnika konwersji o 2 p.p. i wzrost średniej wartości paragonu o ponad 25%). Natomiast w kanale e-commerce wzrost sprzedaży ma nastąpić dzięki nowej platformie (poprawa doświadczeń zakupowych; uproszczenie wewnętrznych procesów).