i notuje najwyższy dotąd wzrost wolumenu i przychodów.
Przychody Grupy InPost wzrosły o 49% r/r, osiągając poziom 3,8 mld zł, natomiast wolumen przesyłek zwiększył się o 34% r/r do 351,5 mln.
Grupa InPost, czołowy dostawca rozwiązań logistycznych dla sektora e-commerce w Europie, zaprezentowała rekordowe wyniki za trzeci kwartał 2025 roku. Rezultaty te są efektem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, opartej na ekspansji międzynarodowej i kluczowych akwizycjach, które umocniły pozycję Grupy jako lidera w segmencie dostaw Out-Of-Home. Spółka ponownie odnotowała dynamiczny wzrost wolumenu przesyłek, rozszerzając jednocześnie swoją obecność na rynkach zagranicznych. W każdym z kluczowych krajów działalności InPost osiągnął wzrost przewyższający tempo rozwoju całego rynku.
Jak podkreślił Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost:
„ Jstem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie. Znaczący wzrost wolumenu i przychodów powyżej rynku w każdym kraju, w którym jesteśmy obecni, odzwierciedla zaufanie milionów konsumentów oraz jest wynikiem ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Dzięki strategicznym przejęciom, w szczególności w Wielkiej Brytanii, przychody osiągnęły rekordowy poziom, co umacnia naszą pozycję lidera na rynku.
W Polsce nasza marka cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na wzrost wolumenów, natomiast w Europie zachodniej i Wielkiej Brytanii rosnący pozytywny odbiór naszych rozwiązań jest wynikiem rozwoju sieci urządzeń Paczkomat. Pomimo dużych inwestycji, utrzymaliśmy wysokie marże oraz wygenerowaliśmy dodatnie wolne przepływy pieniężne.
Czwarty kwartał to dla branży logistycznej tradycyjnie czas intensywnej pracy. Jesteśmy w pełni przygotowani na zbliżający się peak tak, aby dostarczyć najwyższej jakości usługi naszym użytkownikom i merchantom.”
Podsumowanie III kwartału 2025 roku
- Wzrost wolumenów powyżej dynamiki rynku:
Grupa InPost dostarczyła w trzecim kwartale 2025 roku 351,5 mln przesyłek, co oznacza wzrost o 34% r/r – wyraźnie szybciej niż tempo rozwoju rynku e-commerce we wszystkich regionach działalności. Najsilniejsze wzrosty zanotowano w Wielkiej Brytanii (+219% r/r), następnie w strefie euro (+24% r/r) i Polsce (+10% r/r). - Rekordowy wzrost przychodów:
Przychody Grupy InPost osiągnęły poziom blisko 3,8 mld zł, co stanowi 49% wzrost rok do roku. Kluczowym czynnikiem napędzającym wyniki były bardzo dobre rezultaty w Wielkiej Brytanii (+307% r/r), a także stabilny wzrost w strefie euro (+36% r/r) i Polsce (+13% r/r). - Wzrost skorygowanej EBITDA:
Skorygowana EBITDA wyniosła 1,1 mld zł, co oznacza wzrost o 24% r/r i marżę na poziomie 28%. Poprawa rentowności w Polsce została częściowo zrównoważona przez tymczasowe efekty konsolidacji spółki Yodel na rynku brytyjskim. - Dynamiczny rozwój sieci:
Sieć punktów Out-Of-Home liczyła na koniec kwartału blisko 90 000 lokalizacji, w tym niemal 57 000 urządzeń Paczkomat®. Nakłady inwestycyjne (Capex) wyniosły 356 mln zł i zostały przeznaczone głównie na rozbudowę sieci oraz rozwój infrastruktury logistycznej. - Dźwignia finansowa netto i generowanie gotówki: Pomimo zwiększonych nakładów inwestycyjnych, Grupa wygenerowała dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. W Polsce FCF wyniosły 1,172,5 mln zł, z konwersją na skorygowaną EBITDA na poziomie 47%. Na rynkach międzynarodowych przepływy wyniosły -774,8 mln zł, co wynika z inwestycji w sieć logistyczną oraz projekty IT. Wskaźnik dźwigni finansowej netto utrzymał się na stabilnym poziomie 2,1x na koniec III kwartału 2025 r., co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z poprzednim kwartałem.
- Polska – wysoki wzrost i rentowność: Liczba przesyłek wzrosła o 10% r/r do 187,8 mln, osiągając wyniki lepsze od całego rynku e-commerce. Korzystna zmiana struktury sprzedaży w połączeniu z dyscypliną w zakresie kontroli kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,2% (wzrost o 240 punktów bazowych r/r).
- Eurozone – mocny wynik finansowy: Wolumeny wzrosły o 24% r/r do 83,5 mln, dzięki wzrostowi w segmencie B2C (+47% r/r) i rosnącej popularności maszyn paczkowych (udział 46% dostaw OOH). Wolumeny z wyłączeniem dostaw realizowanych przez Sending wzrosły o 17%, co stanowi znaczne przyspieszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Skorygowana EBITDA wzrosła o 34% r/r do 144,3 mln PLN, przy solidnej marży na poziomie 14,5%.
- Wielka Brytania – Imponujący wzrost: Wolumeny przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrosły ponad trzykrotnie, a przychody zwiększyły się czterokrotnie, co jest wynikiem integracji firm Menzies i Yodel oraz rozwoju sieci automatów paczkowych, których liczba na Wyspach Brytyjskich wynosi już ponad 12 000.
Perspektywy na IV kwartał 2025 roku
W czwartym kwartale 2025 roku Grupa InPost spodziewa się wzrostu wolumenu przesyłek rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.
W Polsce prognozowany jest wzrost wolumenu w górnym przedziale jednocyfrowym, który – podobnie jak w poprzednich okresach – utrzyma tempo wyższe niż średnia dla rynku e-commerce.
Na rynkach międzynarodowych, z uwzględnieniem konsolidacji spółki Yodel, oczekiwany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.Oczekiwania na cały 2025 rok
Grupa InPost podtrzymuje prognozy dotyczące wzrostu wolumenu oraz przychodów w 2025 roku.
Zakładany wzrost skorygowanej EBITDA w Polsce i w regionie Eurozone pozostaje zgodny z wcześniejszymi założeniami.
W przypadku rynku brytyjskiego skorygowano w dół prognozę EBITDA, co oznacza, że na poziomie całej Grupy wskaźnik ten powinien wzrosnąć o kilkanaście procent w skali roku.
Założenia dotyczące rozwoju sieci, poziomu nakładów inwestycyjnych (Capex) oraz generowania przepływów pieniężnych pozostają bez zmian względem wcześniejszych prognoz.