Strona główna / Artykuły z branży / Pepco Group ze wzrostem sprzedaży

Pepco Group ze wzrostem sprzedaży

Siec podsumowuje wyniki za III kwartał.

Pepco Group opublikowała wybrane wyniki operacyjne za IIIi kwartał roku obrotowego, który zakończył się 30 czerwca 2022.

W III kwartale przychody Grupy wyniosły 1 210 mln EUR, i osiągnęły narastająco od początku roku 3 582 mln EUR, co daje wzrost od początku roku o 17,4% przy założeniu stałego kursu walutowego.

Mocny wzrost przychodów Grupy w III kwartale o 17,1% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), napędzany jest przez wyniki sieci PEPCO, która to odnotowała wzrost o +28,5% r/r. Dobre wyniki osiągnięte zostały przez PEPCO na Węgrzech, w Czechach i Serbii.

Dynamika wzrostu przychodów Grupy w III kwartale w warunkach porównywalnych („LFL”) na poziomie 4,9% – PEPCO: +7,3% LFL – Grupa Poundland: +2,0% LFL

Wszystkie marki Grupy kontynuowały także program otwarć nowych sklepów i tym roku przybyło jak dotąd 350 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons).
Grupa dąży do zrealizowania zaktualizowanego celu, czyli otwarcia 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022:

Pepco Group: 115 nowych sklepów otwartych w trakcie III kwartału (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons)

PEPCO: 109 nowo otwartych sklepów netto, w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.

W III kwartale zakończono ponadto modernizację 82 sklepów a od początku roku łącznie przeprowadzono 668 modernizacji.

Przychody PEPCO w III kwartale roku obrotowego 2022 wzrosły o +28,5% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +7,3% w ujęciu LFL. a w Grupie Poundland wzrost przychodów w III kwartale roku obrotowego 2022 wyniósł +3,8% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +2,0% w ujęciu LFL.

W porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19, tj. z III kwartałem roku obrotowego 2019, średnia sprzedaż w sklepach PEPCO w ciągu kwartału wzrosła o +9,2% w ujęciu LFL a w Grupie Poundland średnia sprzedaż za III kwartał roku obrotowego 2022 wzrosła o +5,6% w ujęciu LFL w porównaniu z okresem sprzed pandemii , czyli III kwartałem roku obrotowego 2019.

W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej. Ciągła koncentracja Grupy na obniżaniu kosztów działalności pozwala jej utrzymać pozycję lidera cenowego.

Kategorie: