Siec podsumowuje wyniki za III kwartał.
Pepco Group opublikowała wybrane wyniki operacyjne za IIIi kwartał roku obrotowego, który zakończył się 30 czerwca 2022.
W III kwartale przychody Grupy wyniosły 1 210 mln EUR, i osiągnęły narastająco od początku roku 3 582 mln EUR, co daje wzrost od początku roku o 17,4% przy założeniu stałego kursu walutowego.
Mocny wzrost przychodów Grupy w III kwartale o 17,1% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), napędzany jest przez wyniki sieci PEPCO, która to odnotowała wzrost o +28,5% r/r. Dobre wyniki osiągnięte zostały przez PEPCO na Węgrzech, w Czechach i Serbii.
Dynamika wzrostu przychodów Grupy w III kwartale w warunkach porównywalnych („LFL”) na poziomie 4,9% – PEPCO: +7,3% LFL – Grupa Poundland: +2,0% LFL
Wszystkie marki Grupy kontynuowały także program otwarć nowych sklepów i tym roku przybyło jak dotąd 350 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons).
Grupa dąży do zrealizowania zaktualizowanego celu, czyli otwarcia 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022:
Pepco Group: 115 nowych sklepów otwartych w trakcie III kwartału (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons)
PEPCO: 109 nowo otwartych sklepów netto, w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.
W III kwartale zakończono ponadto modernizację 82 sklepów a od początku roku łącznie przeprowadzono 668 modernizacji.
Przychody PEPCO w III kwartale roku obrotowego 2022 wzrosły o +28,5% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +7,3% w ujęciu LFL. a w Grupie Poundland wzrost przychodów w III kwartale roku obrotowego 2022 wyniósł +3,8% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +2,0% w ujęciu LFL.
W porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19, tj. z III kwartałem roku obrotowego 2019, średnia sprzedaż w sklepach PEPCO w ciągu kwartału wzrosła o +9,2% w ujęciu LFL a w Grupie Poundland średnia sprzedaż za III kwartał roku obrotowego 2022 wzrosła o +5,6% w ujęciu LFL w porównaniu z okresem sprzed pandemii , czyli III kwartałem roku obrotowego 2019.
W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej. Ciągła koncentracja Grupy na obniżaniu kosztów działalności pozwala jej utrzymać pozycję lidera cenowego.