Strona główna / Artykuły z branży / Pandora usprawnia kanał e-commerce

Pandora usprawnia kanał e-commerce

20% przychodów to sprzedaż online

Pandora w tym roku świętuje dziesięciolecie swojej działalności w Polsce. Poza sprzedażą w salonach stacjonarnych sieć sprzedaje również online. Kanał ten generuje ok. 20% przychodów spółki. Patrząc na zmieniające się zachowania konsumentów, gdzie do gry wkraczają młodsze pokolenia sieć coraz większą uwagę przywiązuje właśnie do tego kanału.

Sklep internetowy sieci na polskim rynku funkcjonuje już od około 3 lat i z roku na rok generuje coraz większe przychody. Sklep online zarządzany jest regionalnie, a w Warszawie w siedzibie firmy mają specjalny zespół, który zajmuje się właśnie tym kanałem. Sieć cały czas stara się ulepszać funkcjonalność sklepu np. o skrócenie czasu zakupów, uproszczenie formy płatności, udoskonalenie procesu wyszukiwania danego produktu czy też ułatwienie wyboru, dzięki odpowiedniej prezentacji produktów.

Na terenie Polski funkcjonuje 50 salonów Pandora, gdzie 39 z nich to salony własne, a 11 to salony franczyzowe. Większość ze sklepów znajduje się w centrach i galeriach handlowych. Oprócz takiej formy działalności sieć prowadzi również dystrybucję biżuterii w formacie shop in shop tzn. współpracuje z parterami biznesowymi, którzy prowadzą salony z biżuterią.

Liczba wszystkich salonów Pandory na świecie wynosi ponad 2700. Znajdują się one w ponad 100 krajach. Całkowity dochód ze sprzedaży w ubiegłym roku wyniósł ok. 3,1 miliardów euro.

Kategorie: