Grupa podsumowała wyniki za II kwartał bieżącego roku.
LPP całkiem dobrze poradziło sobie w II kwartale obecnego roku obrotowego i to mimo niesprzyjających warunków tj. m.in. wycofanie się z rynku rosyjskiego i ograniczonego względami bezpieczeństwa działania biznesu na Ukrainie, w której to obecnie działa 96 ze 159 sklepów marek LPP.
W okresie od maja do lipca wpływy ze sprzedaży przekroczyły 4,3 mld zł. Pomimo niższej marży, która wyniosła w II kwartale 52% LPP za pierwsze półrocze wypracowała zysk netto w wysokości ponad 514 mln zł. Spółka podtrzymuje również swoje cele rozwojowe z rocznymi przychodami w roku obrotowym 2022/2023 na poziomie ponad 16 mld zł i 5 mld zł w e-commerce.
E -commerce przyniósł spółce wzrost obrotów aż o 54% i przychód z tego kanału w wysokości ponad 1,2 mld zł. Większość, bo 70% zakupów, miała miejsce przez urządzenia mobilne.
Oferta spółki dostępna była online w 32 krajach a największy wzrost sprzedaży internetowej, bo niemal 90%, był widoczny na rynku europejskim za sprawą dynamicznego rozwoju marki Sinsay. Ta najmłodsza marka Grupy LPP, dzięki intensywnemu rozwojowi omnichannel, bardzo dobrze radziła sobie w II kwartale i zanotowała wzrost o 63% r/r. W efekcie ekspansji online za granicą, na samych tylko nowych rynkach e-commerce tj. w Grecji, Hiszpanii i Włoszech, marka uzyskała sprzedaż na poziomie ok. 23 mln zł, co jest wartością zbliżoną do całości wyników paneuropejskiego e-sklepu Reserved.
Łączne przychody Sinsay przekroczyły 1,6 mld zł, z czego ok. 40% pochodziło z kanału online. przez poszerzenie sieci sklepów stacjonarnych marka zyskała ponad 50 nowych lokalizacji i powiększyła powierzchnię handlową w stosunku do I kwartału br. o ponad 15%.
Pomimo trudnej sytuacji międzynarodowej i pozostających pod jej wpływem warunków rynkowych we wszystkich krajach, drugi kwartał 2022/23 był kolejnym, w którym przychody z zagranicy były wyższe niż z Polski i od maja do lipca stanowiły one już 57% całkowitej wartości sprzedaży. Spółka posiadała 1756 sklepów stacjonarnych na 25 rynkach i jej oferta była dostępna łącznie w 38 krajach.
Najlepsze wyniki LPP uzyskała na rynkach europejskich, gdzie oprócz Polski, wiodącymi pod względem sprzedażowym była Rumunia (349 mln zł), Czechy (284 mln zł) i Niemcy (200 mln zł). Europa wykazała się też najwyższą dynamiką obrotów na poziomie 61% r/r.