Marka planuje otworzyć 20 sklepów franczyzowych na Ukrainie w 2024 roku.
Polska marka Greenpoint to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów odzieżowych dla kobiet. Historia sięga 1992 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Krakowie. Obecnie, firma posiada aż 219 placówek rozsianych na terenie całej Polski. Jednocześnie, Greenpoint odnosi sukces w rozwijaniu swojego projektu franczyzowego, z czego wynika, że ponad połowa, czyli 124 sklepy detaliczne, stanowią sklepy partnerskie.
Greenpoint, oprócz Polski, ma swoje przedstawicielstwo na Słowacji, w Rumunii, na Litwie, w Czechach, na Węgrzech, w Austrii, Niemczech, Holandii, Bułgarii, Włoszech, Hiszpanii i Chorwacji. Niemniej jednak, na tych rynkach firma prowadzi sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce i współpracuje z rynkami partnerskimi.
Ukraina stanie się pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym ta polska marka będzie obecna z fizycznymi sklepami. Według Retail & Development Advisor (RDA), który jest wyłącznym przedstawicielem i partnerem Greenpoint na Ukrainie, polskie marki modowe oraz platformy internetowe odnoszą sukcesy na tamtejszym rynku. To istotny czynnik, który wpłynął na decyzję Greenpoint o wejściu na ukraiński rynek.
Warunki oferowane przez Greenpoint w ramach franczyzy są stosunkowo elastyczne w porównaniu do standardów panujących na rynku mody, a firma jest otwarta na indywidualne negocjacje z potencjalnymi franczyzobiorcami. Polska marka nie narzuca konkretnych wymagań dotyczących zakupu sprzętu przez franczyzobiorców, ani nie określa minimalnej kwoty inwestycji na metr kwadratowy. Istnieją jedynie określone kryteria techniczne i wytyczne brand book, które należy przestrzegać. Co istotne, franczyzobiorcy mają możliwość produkcji sprzętu i materiałów na Ukrainie, co stanowi dodatkową korzyść.
Jednocześnie franczyzodawca otrzymuje kompleksowe wsparcie od firmy na różnych etapach jej działalności. To obejmuje nie tylko projektowanie lokalu, procedurę otwarcia sklepu i inicjalne szkolenie personelu, ale także dostarczanie towarów, wsparcie w dziedzinie marketingu oraz dostęp do bezpłatnych materiałów promocyjnych. Dodatkowo, Greenpoint oferuje projektowanie mebli, kolorystyki i oświetlenia sklepu, a także możliwość dostarczenia początkowego wyposażenia. Profesjonalni specjaliści ds. wizualnej prezentacji produktów wspomagają w rozmieszczeniu i eksponowaniu asortymentu, a także w projektowaniu wystaw sklepowych.
Menadżer RDA dodaje, że Greenpoint koncentruje się przede wszystkim na otwieraniu sklepów w centrach handlowyc, ponieważ ten format jest bardziej zrozumiały dla kierownictwa firmy. J ednocześnie Greenpoint jest elastyczny i gotowy do rozważenia lokali w handlu ulicznym, o ile spełniają one określone standardy marki. Te standardy obejmują lokalizację na głównej ulicy handlowej z dużym przepływem klientów oraz lokale na parterze z wystawową witryną i wejściem od głównej drogi.