Ale nie na sprzedaż
Sieć Biedronka rozpoczęła testowanie okularów z wirtualną rzeczywistością w 8 sklepach w Polsce. Gogle będą służyć do prowadzenia szkoleń przy jednym z najbardziej wymagających procesów jakim jest… wypiek pieczywa. Firma zdecydowała się na taki krok ze względu na wygodę i mniejsze koszty niż w nauce tradycyjnej. Zaletą gogli jest możliwość wielokrotnych ćwiczeń i przede wszystkim możliwość popełniania błędów w bezpiecznym środowisku.
Podczas takiego szkolenia pracownik zakłada gogle VR, a w ręce trzyma dwa joysticki, dzięki którym przenosi się do wirtualnego sklepu, w którym za pomocą urządzeń i ruchów dłoni podnosi np. kartony z produktami, łapie szczypce, podpisuje dokumenty, otwiera drzwi itd.
Szkolenie składa się z 3 etapów: instruktaż (cały proces wypieku), samodzielne wypiekanie oraz sprawdzenie umiejętności (informacja zwrotna).
Testy gogli trwają już m.in. w sklepach w Warszawie, Łodzi, Koszalinie, Bydgoszczy, Gliwicach, Zielonej Górze i Jastrzębiu-Zdroju.