Grupa w IV kwartale 2024 r. odnotowała niemal 4 krotny wzrost zysku operacyjnego oraz ponad dwukrotny wzrost EBITDA, osiągając wynik 525 mln
Grupa CCC odnotowała również wzrost przychodów oraz dalsze umocnienie marży brutto. We wszystkich liniach biznesowych utrzymywano wysoką dyscyplinę kosztową. Kontynuowano działania na rzecz wzmacniania rentowności szyldów CCC i HalfPrice. Grupa Modivo osiągnęła skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA, głównie dzięki koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży oraz znaczącej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą CCC.
W IV kwartale 2024 roku Grupa CCC osiągnęła przychody na poziomie 2,9 mld zł, co oznacza wzrost o 14% rok do roku. Segment CCC zanotował imponujący, 25% wzrost sprzedaży, mimo jedynie minimalnego zwiększenia powierzchni handlowej o 1%. Sieć HalfPrice, rozszerzając swoją działalność na dwa nowe rynki – Hiszpanię i Bułgarię, zwiększyła sprzedaż o 28%. Przychody Grupy Modivo spadły o 3% (Modivo +4%, eobuwie -6%), co wynikało z podjętych strategicznych decyzji o wycofaniu się z mniej rentownych rynków oraz ograniczeniu wydatków na performance marketing, koncentrując je na pozyskiwaniu ruchu dla najbardziej dochodowych produktów.
W IV kwartale 2024 roku CCC zwiększyła marżę brutto o 2 p.p. rok do roku, a zysk brutto ze sprzedaży wzrósł we wszystkich liniach biznesowych. Największy wzrost odnotowała Grupa Modivo, gdzie marża brutto poprawiła się o ponad 4 p.p., głównie dzięki większemu udziałowi nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostowi sprzedaży produktów licencyjnych oraz wyeliminowaniu z oferty nierentownych marek. Marża brutto szyldu CCC w sprzedaży omnichannel (z wyłączeniem sprzedaży hurtowej) osiągnęła 57%, rosnąc o 1 p.p. Kolejny wzrost marży zanotowała również sieć HalfPrice, poprawiając wynik o 1 p.p.
Dzięki utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej, w IV kwartale 2024 roku wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC spadł o ponad 8 p.p. rok do roku, osiągając poziom 35%. Był to już szósty z rzędu kwartał systematycznej poprawy tego wskaźnika. Wszystkie szyldy odnotowały jego znaczący spadek: CCC o 7 p.p., a HalfPrice o 5 p.p. Największą redukcję kosztów osiągnęła Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów obniżył się o 12 p.p. rdr, co w ujęciu nominalnym oznacza spadek kosztów o 30%. Taki rezultat to efekt działań mających na celu odbudowę i wzmocnienie rentowności Grupy Modivo poprzez szeroko zakrojoną integrację oraz pełne wykorzystanie synergii w ramach Grupy CCC.
W IV kwartale 2024 roku Grupa CCC osiągnęła wynik operacyjny na poziomie 368 mln zł, co oznacza niemal czterokrotny wzrost rok do roku, oraz 525 mln zł zysku EBITDA (+122% rdr). Do tego rezultatu przyczyniły się wszystkie szyldy. CCC odnotowało 46% wzrost zysku operacyjnego rdr, a marża EBITDA zwiększyła się o 2 p.p. Zysk EBIT HalfPrice wzrósł ponad dwukrotnie (+107%), przy umocnieniu rentowności EBITDA o 4 p.p. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny wyższy o 181 mln zł, a EBITDA wzrosła o 179 mln zł, co przełożyło się na skokowy wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 p.p.
W 2024 roku Grupa CCC osiągnęła wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co oznacza ponad sześciokrotny wzrost rok do roku, oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA, czyli o 120% więcej niż w poprzednim roku.