Wystylizuje klientów platformy
Specjalnie przygotowane oprogramowanie może przeanalizować internetową aktywność danego użytkownika, przetwarzać dane i na ich podstawie może stworzyć np. rekomendacje produktowe dopasowane pod konkretną osobę. Deweloperzy z firmy Zalando stworzyli algorytm, który umożliwia identyfikację elementów odzieży i łączenie ich w cały, kompletny strój. Początkowo wprowadzone zostały tzw. dane testowe – ponad 200 tys. przykładów strojów stworzonych przez profesjonalnych stylistów, które powstały na bazie podanych przez klienta preferencji. Celem danych testowych było nauczenie algorytmu jak kompletować pełne stroje dla klientów, aby mógł odróżniać co jest eleganckie, a co sportowe, jakie kolory do siebie pasują, a jakich ze sobą nie łączyć.
Rozwiązanie już wkrótce pojawi się na wszystkich rynkach na których działa Zalando. Dzięki wprowadzonemu algorytmowi Zalando będzie mogło zaoferować nieograniczoną liczbę bezpłatnych stylizacji, których podstawą będą poprzednie zakupy klienta lub jego zainteresowania.