Paczkomaty pojawią się zarówno w sklepach jak i na stacjach benzynowych.
Na początku roku InPost uruchomił 250 Paczkomatów w sklepach Aldi, a teraz rozszerza swoją obecność w Wielkiej Brytanii, instalując aż 1 000 urządzeń w sieci Tesco. To strategiczne partnerstwo zwiększa wygodę dla klientów i przyczynia się do poprawy rentowności sklepów. Paczkomaty są dostępne w różnych formatach sklepów Tesco – od dużych supermarketów (Tesco Extra, Tesco Superstore), przez sklepy convenience (Tesco Express, Tesco ESSO), po stacje benzynowe.
Paczkomaty zainstalowane w sklepach Tesco nie tylko upraszczają proces nadawania i odbioru przesyłek, lecz także realnie wpływają na wzrost przychodów sieci. Ich dogodna lokalizacja sprawia, że klienci częściej odwiedzają sklepy, co przekłada się na dodatkowe zakupy.
Badania pokazują, że 66% użytkowników Paczkomatów InPost w Tesco łączy wizytę w urządzeniu z robieniem zakupów. Co więcej, 53% respondentów deklaruje, że od momentu pojawienia się Paczkomatu odwiedza Tesco częściej. Prawie połowa badanych (49%) wydaje przy okazji odbioru lub zwrotu paczki od £25 do £100.
Poziom satysfakcji brytyjskich klientów z usług InPost jest niezwykle wysoki – większość użytkowników ocenia usługę na 10/10 i deklaruje, że zarekomendowałaby ją znajomym. Aż 75% ankietowanych przyznało, że obecność Paczkomatu w Tesco zwiększyła komfort ich wizyt, pozytywnie wpływając na całe doświadczenie zakupowe.
Obecnie InPost dysponuje w Wielkiej Brytanii ponad 12 800 punktami OOH, z czego aż 10 000 stanowią maszyny Paczkomat. Przejęcie firmy Yodel przyspieszyło rozwój InPost na brytyjskim rynku o 5 lat. Grupa prognozuje wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie, szybkie rozszerzenie bazy współpracujących sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz osiągnięcie około 8% udziału w rynku. Transakcja z Yodel była kolejnym krokiem po przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku, które zapewniło InPost pełną kontrolę nad łańcuchem logistycznym w Wielkiej Brytanii.